Despre alimentatia vegetariana & Intrebari frecvente

meniu gradinita

alimentatia vegetariana proaspeta si sanatoasa

Mamico, învata-ma sa ma hranesc sanatos!

Cel mai simplu mod de a da copilului tau darul unei vieti sanatoase si plina de energie vitala!

Dezvoltați-i un obicei de a se hrăni sănătos încă din copilărie!

Incă din primii ani de viață, corpul este în creștere și transformare. În acești ani de formare copilul dumneavostră este ajutat să-și cultive bunul gust al unei hrane sănătoase  pe tot parcusul vieții printr-o selecție atentă de legume, fructe și cereale proaspete și naturale.  La Grădinița Răsărit, noi promovăm o dietă lacto-vegetariană echilibrată pentru cei mici și este dovedit că această hrană este mai ușor digerabilă de către sistemul digestiv delicat al copiilor.

 

Prevenirea imbolnaviri

În timp ce efectul E-urilor, zahărul prefabricat si mâncarea foarte sărată ce conține mulți aditivi, conservanti și arome chimice nu par să afecteze pe termen scurt, pe termen lung aceste obiceiuri culinare creează predispoziții la boli majore, precum cancerul, probleme de inimă, dentare, digestive și obezitate. Toxinele din carne cauzate de descompunerea lentă din tractul digestiv și mâncarea trecută prin mai multe procese, mâncarea prăjită si mâncarea extrem de sărată sau dulce, crează aciditate în sânge, ceea ce slăbește toate organele interne. Virușii și bacteriile cresc în mediile acide deoarece nu pot supraviețui  în mediile alcaline. Aciditatea crează deasemeni erupții ale epidermei, gaze, constipație, mucoase și iritabilitate.

 

Intarirea sistemul imunitar

Fructele proaspete și legumele au un efect purificator și alcalin asupra sângelui, fiind asimilate ușor și repede. Ele conțin vitamine și minerale care revigorează sistemul imunitar și protejează împotriva bolilor.

 

“Lasă mâncarea să fie medicamentul tău și medicamentul tău să fie în mâncarea ta” – Hipocrate

 

Intrebari si raspunsuri frecvent:

Există destulă proteină în dieta vegetariană pentru copilul meu?

 

La Grădinița Răsărit, meniurile noastre au fost planificate cu multă atenție și verificate de un doctor pediatru pentru a include cantitatea suficientă de proteine, lipide și glucide în fiecare zi din sursele vegetariene precum: brânza, iaurtul, nucile, semințele, fasolea, soia, tofu, cerealele, legumele și fructele. De fapt, majoritatea legumelor și cerealelor conțin proteine complecte  cu toți aminoacizii, care îndeplinesc nevoile organismului care are nevoie doar de 10% proteină din dietă.

 

În realitate, multe probleme de sănătate precum osteoporoza, pietrele la rinichi și bilă sunt direct legate de consumul excesiv de proteine. Dietele cu grad ridicat de proteină din carne, tind să aibă un deficit de vitamine, în special vitamina C care este absentă din toate categoriile de carne.

Conținutul de proteină:

  • Fructe 5.5%
  • Nuci/ Seminte 11%
  • Cereale 13%
  • Legume 23%
  • Fasole 28%
  • Necesitatea organismului 2.5- 10%

       Copii au nevoie de carne ca să fie

       puternici – o dieta vegetariană îmi va slăbi copilul?

 

Chiar dimpotrivă, carnea este foarte grea și dificil de digerat pentru sistemul digestiv si sensibil al copilului. Carnea creâză

toxine în sistem, slăbind imunitatea și vitalitatea copilului. Carnea deasemeni nu conține toate vitaminele necesare pentru creștere și protecție de boli, pe când legumele și fructele au grad foarte ridicat de vitamine.

 

Copii vegetarieni au o vitalitate mult mai puternică și rezistență la boli. Într-un studiu  au fost efectuate şi teste privind dezvoltarea mentală a copiilor. Copiii vegetarieni s-au situat cu un an în avans din punct de vedere al inteligenţei faţă de vârsta lor biologică, coeficientul lor de inteligenţă (IQ) fiind cu mult deasupra mediei, ceea ce a oferit asigurarea că şi dezvoltarea creierului este normală la vegetarieni.  (Dweyer JT, Miller LG, Arduino N: Mental Age and IQ of predominantly vegetarian children,  Journal of American Dietetic Association, 1980;)

 

Interesant este faptul că mulți întelepți și oameni de știință din intreaga lume au promovat un regim vegetarian, deoarece l-au considerat mai spiritual uman, îmbunătățind claritatea mentală și concentrația. Câteva exemple de personalități de acest gen includ pe Saint Francis de Assisi, Leonardo da Vinci, Platon, Tolstoi și Albert Einstein.

 

Beneficiile unei astfel de diete vegetariene pentru copii sunt bine cunoscute și demonstrate:

 

  • Întărirea sistemului imunitar și protecția împotriva bolilor copilăriei
  • Formarea de obiceiuri de a mânca bine pe tot parcursul vieții
  • Mai puțină iritabilitate, hiperactivitate
  • claritate mentală și o mai bună concentrare
  • Consumul unei largi varietăți de fructe, legume, cereale, nuci, semințe și lactate, antrenează gustul copiilor să le placă si să se bucure de mâncarea naturală sănătoasă pentru tot restul vieții.
  • Bogat in fibre, scăzut în grăsimi – previne obezitatea, promovează digestia bună
  • Prevenirea majorității bolilor precum cancerul, bolile de inimă tensiunea ridicată, pietre la rinichi, pietre la vezica biliară

 

Unu exemplu de meniu gradinita Răsărit:

Micul dejun:

  • Lapte cu inka
  • Paine cu unt si miere

Pranzul:

  • Supa crema de morcovi cu crutoane
  • Budinca de paste cu cascaval la cuptor
  • Salata de rosie si castraveti

Gustare:

  • Clatite de hrisca cu gem
  • Cirese

 

Grădinițele Răsărit au fost primele grădinite Neo-Humaniste cu regim vegetarian începând cu anul 1995.

Parinții au fost mereu incantați de cultivarea simțului bunului gust a copiilor  pentru mancarea sanatoasa și diversa.

 

Neo Humanist Education

promoveaza:

  • Iubire și respect pentru toate ființe
  • Constientizarea ecologica
  • Trezirea bucuriei de a invața
  • Creștere stimei de sine

www.rasarit.amurtel.net
tag: meniu gradinita; alimentatie vegetariana; alimentatie sanatoasa;

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+

rasarit@amurtel.ro

0743161740