Educația neoumanistă în grădinița noastră
“Education is perfect knowledge of what I am and what I should do.” P.R. Sarkar, Founder of Neo-Humanist Education
Filozofia educațională a Grădiniței Răsărit recunoaște importanța de a învăța respectul și iubirea pentru toți. Se numește neo-umanism. Neo-umanismul extinde spiritul de bază al umanismului, care este dragostea pentru semeni, pentru a cuprinde dragostea pentru întreaga creație, precum și o realizare a interconexiunii tuturor aspectelor din ea.
Unul dintre scopurile Grădiniței Răsărit este de a dezvolta acest sentiment de interconexiune și de a cultiva un sentiment de dragoste și respect pentru mediul înconjurător și tot ce este în el. Acest lucru se realizează prin aplicarea principiilor neo-umanismului în sala de clasă.
Elementele programului sunt atent planificate pentru a-i încuraja pe copii să-și adâncească preocuparea pentru bunăstarea celorlalți și să o extindă la alte viețuitoare, cum ar fi plantele și animalele. În acest fel, ei ajung să realizeze că toate ființele vii sunt interdependente și că bunăstarea celorlalți este inseparabilă de a lor. Prin prezentarea temelor, comportamentul personalului și activități precum îngrijirea animalelor și grădinărit, se dezvoltă conștientizarea ecologică, iar copiii învață să îngrijească mediul înconjurător, precum și locuitorii acestuia.
Acest lucru lărgește orizonturile mentale ale copiilor promovând o perspectivă lipsită de prejudecăți și îngustime. Din acest motiv, respectul și aprecierea culturală sunt încurajate și planificate în cadrul programului. Un alt obiectiv la fel de important este dezvoltarea întregului potențial al fiecărui copil – fizic, emoțional, social, intelectual și spiritual. Acest lucru se realizează prin oferirea unei game largi de experiențe adecvate dezvoltării copilăriei pe parcursul zilei.
Pe scurt, sperăm să insuflăm copiilor un sentiment de respect, astfel încât ei să devină persoane empatice, cu aplecare asupra lumii în care trăiesc.
Căutăm să creăm un mediu neo-humanist pentru a oglindi aceste idei. Mediul fizic este plăcut din punct de vedere estetic, atractiv și neaglomerat. Se menține o atmosferă caldă și familiară. Materialele de învățare sunt afișate pentru accesul ușor al copiilor, iar plantele și animalele sunt o parte integrantă a experienței de învățare. Mediul include adulți care modelează un comportament grijuliu și manifestă empatie față de oameni, plante, animale, dar și atenție față de obiecte. Adulții și copiii se respectă și au grijă unul de celălalt și, împreună, de mediu.
Personalul modelează relații bune între ei, iar conducerea lucrează pentru a consolida aceste relații pozitive. În mod ideal, aceste principii nu sunt doar modelate de profesori, ci fac parte din propriile lor atitudini față de viață și de învățare.
Deoarece susținem o atitudine nevătămătoare față de toate creaturile vii, educația NH susține o dietă vegetariană sensibilă. Unele alimente mutative (care conțin o energie suprastimulantă) activează mintea și corpul, având tendința de a transmite o stare de neliniște, în timp ce alte alimente statice nu sunt benefice pentru minte și pot fi dăunătoare corpului.
O dietă sensibilă exclude toate carnea și produsele din carne, băuturile cu cofeină, ierburile și condimentele excesive, ouăle, peștele, crustaceele, ceapa, usturoiul, ciupercile, alcoolul, tutunul, alimentele fermentate, învechite sau stricate.